Tilstand på mobilene og andre FAQ - Brukte mobiler - bedre for miljøet

Tilstand på mobilene og andre FAQ

Hvordan er produktenes tilstand?

Alle våre telefoner gjennomgår en grundig funksjonstest og skal fungere optimalt.

Brukt og bra: Vi sorterer telefonene nøye og kun de fineste legges ut i webshop. Kosmetisk kan disse telefonene ha noe slitasjemerker, men ikke bulker eller dype riper.

Brukt og veldig bra: Kosmetisk er disse telefonene så og si plettfrie.

Dersom du skulle oppdage noe ureglementert så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice så vil vi finne en rask og god løsning på utfordringen sammen med deg.

 

Funsjonstesting

Bli kjent med vår fine Sara! 

Hei😊

Jeg heter Sara, er 25 år gammel, født i Lillehammer, oppvokst i Oslo, og har jobbet med funksjonstesting hos INDY siden vi lanserte nettbutikken i begynnelsen av 2020.

Når jeg skal teste telefoner ser jeg først på det kosmetiske, da filtrerer jeg ut telefonene som har mye slitasje og riper, spesielt dype riper, bulker i rammen som tyder på fallskade. Jeg legger heller ikke med telefoner som har slitasje og riper over kameraene som kan påvirke kvaliteten på bilder. Telefonene skal ha høy visuell standard.

Deretter plugger jeg telefonene jeg har valgt inn i et diagnostikkprogram som tester kamerafunksjon både foran og bak, Bluetooth, WIFI, høyttaler, mikrofon, barometer, touch, batteritilstand og alle knappene.

Alle som kommer gjennom diagnostikken uten feil, blir så overført til INDY sitt lager.

 

 

Hvordan er batterikapasiteten på mobiltelefonene?

Når vi kjører funksjonstest på mobilene testes også batteriene, alt vi legger ut i nettbutikk har batterikapasitet på over 80%.

 

Kan jeg bestille via kundeservice?

Vi har dessverre ikke mulighet til å ta imot ordre via kundeservice da all betaling går via Collector.

Dette er fordi man i bestillingløpet må gi fra seg sensitiv informasjon i forbindelse med betaling.

Vår nettbutikk er på en kryptert nettside som sikrer en trygg handel.

Kundeservice kan derimot selvfølgelig bistå med svar på spørsmål rundt din bestilling.

 

Kan jeg hente varen på lageret eller i butikk?

Vi driver kun nettbasert handel og våre varer sendes fra et sentrallager i Oslo.

Det er dermed ikke mulig å hente ut varer i butikk eller på vårt lager.

Varer på lager pakkes derimot samme dag som du bestiller forutsett at varen er på lager, og ordren legges innen 14:00. Leveringstiden varierer fra 1-2 dager i sør til 3-4 dager lengre nord.

 

Leverer dere varer til utlandet?

Nei, vi leverer kun til adresser på fastlandsnorge. Bor du i Sverige kan du handle i vår svenske nettbutikk, den finner du her imnotdoneyet.se

 

Vil telefonen fungere på mobilnettverk i utlandet?

Våre telefoner er laget for bruk i Europa og skal derfor fungere optimalt i denne regionen.

Ta gjerne kontakt med kundesenteret om du har spørsmål knyttet til dette.

Vi anbefaler likevel å kontakte produsenten direkte for utfyllende informasjon rundt eventuelle regionsbegrensninger.

Dersom du har spørsmål til kostnader rundt mobilbruk i utlandet kan du kontakte mobiloperatøren din for mer informasjon rundt dette.

 

Kan jeg endre adresse eller kansellere ordre?

Dette er kun mulig før varen er pakket og sendt, så vi anbefaler at du er tidlig ute med å kontakte oss rundt endringer på ordren.

 

Hva gjør jeg om forsendelsen blir borte i posten?

Det hender dessverre en sjelden gang at varer forsvinner i postgang.

Alle våre forsendelser sendes med sporingsnummer, dette finner du på ordrebekreftelsen.

Om du har mistanke om at dette har skjedd med din leveranse, ber vi deg kontakte vårt kundesenter, vi vil da sette i gang tiltak for å få sendt deg en ny vare så raskt som mulig.

 

Hva gjør jeg om jeg har fått feil vare?

Av og til kan feil skje og det blir levert feil vare i forhold til avtale, og da skal vi selvfølgelig rette opp dette så raskt vi kan.

Om du har mottatt annen vare enn den du har bestilt er det viktig at du kontakter vårt kundesenter så raskt som mulig, slik at vi kan avtale retur og utsendelse av riktig vare.

 

Hva ligger det i "2 års garanti"?

Garantien på 2 år gjør at man får dekket reparasjon / ny vare dersom varen man får innehar mangler / feil som ikke skyldes forhold på kjøpers side.

Skulle man altså være så uheldig å motta en vare med en mangel som avdekkes innen 2 år etter mottak så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice, så vil vi bistå med et forslag til løsning på utfordringen.

Etter 2 år er man som forbruker dekket av forbrukerkjøpsloven som har lovfestet 5 år reklamasjonsrett på mobiltelefoner.

 

Hva er Cookies?

For å kunne handle i vår nettbutikk kreves det at din nettleser aksepterer cookies. Cookies er en liten tekstfil som midlertidig lagrer informasjon på din datamaskin.

Filen brukes for eksempel til å lagre innloggingsdetaljer, huske innhold i handlevognen eller registrere hvor brukeren beveger seg på sidene. Det gjør at vi bedre kan tilpasse sidene for hver enkelt bruker.

Det er altså ikke noe program, og kan derfor ikke skade din datamaskin.

Se dokumentasjonen for din nettleser for å få informasjon om hvordan du aktiverer / deaktiverer cookies.

 

Hvor kommer INDY-telefonen fra?

Alle våre INDY-telefoner har blitt kjærlig behandlet av noen andre i Norden før den får et nytt liv.

Etter en grundig funksjonstest blir de desinfisert og pakket i vår INDY-eske.

 

Hvordan sendes den til meg?

INDY-esken er laget av resirkulert papp som man kan resirkulere på nytt.

Det samme gjelder pappkonvolutten esken sendes i :)

 

For å få INDY-telefonen frem til deg, benytter vi Klimanøytral Servicepakke, en mindre miljøbelastende sendingsmåte.

Les mer her